Zbiórka folii rolniczej - nabór wniosków
NABÓR WNIOSKÓW
-UTYLIZACJA FOLII ROLNICZEJ-
dofinansowanie dla Rolników
Wójt Gminy Turawa rozważa możliwość ubiegania się o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego
„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W związku z powyższym rolnicy z terenu gminy Turawa, zainteresowani usunięciem ze swoich gospodarstw folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, takich jak:
- siatka do owijania balotów,
- sznurek do owijania balotów,
- opakowania po nawozach,
- opakowania typu Big Bag.
Dofinansowanie do tony odpadów może wynieść do 500 zł.
Podatek VAT nie stanowi kosztu kwalifikowanego przedsięwzięcia i nie podlega dofinansowaniu. Podatek VAT zostanie pokryty przez Gminę Turawa.
Warunki dofinansowania:
Wszyscy producenci rolni są zobowiązani do dostarczania we własnym zakresie posiadanych odpadów w jedno wskazane przez gminę miejsce ich odbioru oraz w terminie wskazanym przez gminę. Wyżej wymienione odpady powinny być posegregowane oraz związane w paczki/ belki umożliwiające ich zważenie i załadunek do 30kg, folia powinna być opróżniona z zanieczyszczeń.
W przypadku stwierdzenia większej ilości w/w odpadów niż zdeklarowana we wniosku o dofinansowanie zadania, koszty utylizacji nadwyżki ponad ilość zadeklarowaną w/w odpadów w 100% poniesie Wnioskodawca.
UWAGA!
Udzielona pomoc będzie stanowiła pomoc de minimis w rolnictwie zgodnie z zasadami pomocy publicznej określonymi w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r.
w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy
de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24.12.2013, str. 9, z późn. zm.: Dz. Urz. UE L I 51 z dnia 22.02.2019, str. 1) lub Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy
de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24.12.2013, str. 1, z późn. zm.)
Producenci rolni lub inni posiadacze odpadów rolniczych z terenu gminy Turawa zainteresowani usunięciem ze swoich gospodarstw: folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i opakowań typu Big Bag (nie przewidziano dofinansowania do zbiórki odpadów zanieczyszczonych środkami ochrony roślin, agrowłókniny oraz taśm nawadniających) powinni złożyć swój wniosek o udział w programie wraz z wymaganymi załącznikami
do dnia 17 marca 2023 r.
Planowany termin realizacji zadania to 2023 rok.
Wnioski można składać w formie pisemnej:
- w Urzędzie Gminy Turawa (Hala Sportowa w Turawie, ul. Opolskiej 47A, 46-045 Turawa),
- przesłać na adres Urzędu Gminy w Turawie (ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa),
- drogą elektroniczną z podpisem elektronicznym,
- bądź za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Wnioski złożone po terminie nie będą uwzględnione w składanym wniosku o dotację do NOŚiGW w Warszawie. W przypadku rezygnacji realizacji zadania, Wnioskodawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym pisemnie tut. Urząd.
Zadanie będzie realizowane wyłącznie pod warunkiem otrzymania przez Gminę Turawa dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Złożenie wniosku nie stanowi zobowiązań mogących być podstawą do roszczeń.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 77 42 12 072 wew. 105. Wzór wniosku wraz z załącznikami można pobrać poniżej lub osobiście w Urzędzie Gminy Turawa.
Wniosek-mieszkanca-folie-rolnicze-Turawa 2.docx (24,67KB)
Oswiadczenie-o-pomocy-de-minimis-Turawa.docx (17,24KB)
Data publikacji: 28-02-2023 11:49
Modyfikował(a): Aleksandra Gaweł
Data modyfikacji: 28-02-2023 11:57