Ogłoszenie o naborze wniosków
Ogłoszenie o naborze wniosków o udział w programie
„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”
Wójt Gminy Turawa rozważa możliwość ubiegania się o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W związku z powyższym rolnicy z terenu gminy Turawa, zainteresowani usunięciem ze swoich gospodarstw folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, takich jak:
- siatka do owijania balotów,
- sznurek do owijania balotów,
- opakowania po nawozach,
- opakowania typu Big Bag.
Dofinansowanie do tony odpadów może wynieść do 500 zł.
Warunki dofinansowania:
Wszyscy producenci rolni są zobowiązani do dostarczania we własnym zakresie posiadanych odpadów w jedno wskazane przez gminę miejsce ich odbioru oraz w terminie wskazanym przez gminę. Wyżej wymienione odpady powinny być posegregowane oraz związane w paczki do 30kg, folia powinna być opróżniona z zanieczyszczeń.
W przypadku stwierdzenia większej ilości w/w odpadów niż zdeklarowana we wniosku o dofinansowanie zadania, koszty utylizacji nadwyżki ponad ilość zadeklarowaną w/w odpadów w 100% poniesie Wnioskodawca.
UWAGA!
Udzielona pomoc będzie stanowiła pomoc de minimis w rolnictwie zgodnie z zasadami pomocy publicznej określonymi w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r.
w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy
de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24.12.2013, str. 9, z późn. zm.: Dz. Urz. UE L I 51 z dnia 22.02.2019, str. 1) lub Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy
de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24.12.2013, str. 1, z późn. zm.)
Producenci rolni lub inni posiadacze odpadów rolniczych z terenu gminy Turawa zainteresowani usunięciem ze swoich gospodarstw: folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i opakowań typu Big Bag (nie przewidziano dofinansowania do zbiórki odpadów zanieczyszczonych środkami ochrony roślin, agrowłókniny oraz taśm nawadniających) powinni złożyć swój wniosek o udział w programie wraz z wymaganymi załącznikami
do dnia 31 sierpnia 2021 r.
Planowany termin realizacji zadania to 2022 rok.
Wnioski można składać w formie pisemnej w Urzędzie Gminy Turawa, mieszącym się przy ul. Opolskiej 39c, 46-045 Turawa, przesłać na adres urzędu, drogą elektroniczną z podpisem elektronicznym, bądź za pośrednictwem platformy e-PUAP. Wnioski złożone po terminie nie będą uwzględnione w składanym wniosku o dotację do NOŚiGW w Warszawie. W przypadku rezygnacji realizacji zadania, Wnioskodawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym pisemnie tut. Urząd.
Zadanie będzie realizowane wyłącznie pod warunkiem otrzymania przez Gminę Turawa dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Złożenie wniosku nie stanowi zobowiązań mogących być podstawą do roszczeń.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 77 42 12 072.
Wzór wniosku wraz z załącznikami można pobrać poniżej lub osobiście w Urzędzie Gminy Turawa.
Wójt Gminy Turawa
/-/ Dominik Pikos
załączniki:
Wniosek o dofinansowanie realizacji zadań związanych z usuwaniem/ utylizacją folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Wniosek-mieszkanca-folie-rolnicze-Turawa (2).docx (24,30KB)
oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie
Oswiadczenie-o-pomocy-de-minimis-Turawa.docx (16,77KB)