Od 1 lipca br. każdy właściciel budynku/ów na terenie Polski ma obowiązek złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków posiadających już źródło ogrzewania właściciel/ zarządca ma obowiązek zgłosić takie źródło ogrzewania w ciągu 12 miesięcy, natomiast w budynkach nowopowstałych z zamontowanym nowym, pierwszym źródłem ogrzewania właściciele/ zarządcy mają termin składania deklaracji wynosi 14 dni od dnia zamontowania źródła ogrzewania.

Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r., poz. 554).

Głównym celem stworzenia centralnej bazy jest poprawa jakości powietrza . System umożliwi przekaz informacji o aktualnych programach finansowania wymiany pieców.

Deklaracje będzie można składać na dwa sposoby:

a) w formie elektronicznej, samodzielnie przez Internet z wykorzystanie systemu teleinformatycznego CEEB, korzystając z Profilu Zaufania (strona: https://zone.gunb.gov.pl)

b) w formie papierowej- w siedzibie Urzędu Gminy Turawa (druki deklaracji do pobrania w urzędzie lub poniżej).

WNIOSKI DO POBRANIA -> https://www.gunb.gov.pl/strona/wzory-deklaracji

PDFDeklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw - Formularz A.pdf (256,98KB)

PDFDeklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw - Formularz B.pdf (290,07KB)

Opublikował(a): Magdalena Sadowska
Data publikacji:
 06-07-2021 07:52

Modyfikował(a): Magdalena Sadowska
Data modyfikacji:
 06-10-2022 11:11
Przewiń do góry